Kaip įveikti aukštą kraujo spaudimą?

Hipertenzija – liga, kurią norint įveikti būtina išsiaiškinti jos atsiradimo priežastis

Tradicinė Indijos medicina, kuri pastaruoju metu sparčiai plinta vakarų pasaulyje  teigia, kad liga atsiranda sutrikdžius žmogaus vidinę pusiausvyrą. Pavyzdžiui žalingi įpročiai, įtampa, neigiamos emocijos, netinkama mityba, pervargimas, nestabili šeima ir kenksminga aplinka pažeidžia pusiausvyrą. Taip pat manoma, kad netinkamas psichologinis nusiteikimas padaro daug daugiau žalos nei netinkama aplinka. Tai reiškia psichologinė žmogaus būklė tiesiogiai įtakoja jo sveikatą. Taigi nepalankūs psichologiniai veiksniai sukelia ligas.

Žmogaus dvasios negalios, dar vadinamos psichiniais toksinais, kurie kaupiami ilgą laiką nusėda žarnyne, limfinėje sistemoje, kepenyse ir audiniuose.

Ligų priežastys dar gali būti: per didelis triukšmas, per garsi muzika, gyvenimas nehigieniškoje aplinkoje. Taip pat laiko ir sezono įtaka – miego trūkumas, per ilgas buvimas žiemą šaltyje ar vasarą karštyje.

Psichologiniu aspektu aukštas kraujo spaudimas mena apie neišspręstas  senas emocines problemas. Taip pat ši būsena atspindi  pernelyg didelį žmogaus emocionalumą, jo įprotį nuolat prisiminti praeityje įvykusias skausmingas situacijas, jas analizuoti ir gilintis, kas savaime sukelia neigiamus padarinius žmogaus sveikatai. Tokie žmonės dažniausiai yra labai jautrūs, linkę pervertinti aplink vykstančius įvykius. Žmonės su aukštu kraujospūdžiu dažniausiai būna labai nervingi, neretai skubantys ir be reikalo besijaudinantys.  Per didelis jautrumas  – nepilnavertiškumo kompleksas, egocentriškumas, kaltės jausmas irgi gali sukelti  labai stiprias emocijas ko pasekoje išsivysto aukštas kraujo spaudimas.

Pakilęs kraujospūdis įspėja, kad reikia daugiau pasirūpinti savo fizine ir emocine sveikata. Neužsikrauti sau per daug pareigų, siekiant padaryti visus laimingais – tai yra neprisiimti atsakomybės už kitų žmonių likimą bei jų gerovę. Pernelyg didelė atsakomybės ir perfekcionizmo našta sukelia nuolatinį, stiprų spaudimą žmogaus viduje.

Siekiant pasveiki iš esmės reikia keisti gyvenimo būdą, nes yra visuma veiksmų, kuriuos atliekant galima šiek tiek sumažinti arba visiškai susitvarkyti kraujo spaudimą. Pokyčiai turi vykti visose srityse: psichologiniai-emociniai pokyčiai, gyvenimo įpročių pokyčiai, mitybos pokyčiai.

1.       Norint pradėti keisti savo įpročius, pirmiausia reikėtų atsisakyti perdėto atsakomybės jausmo ir nusimesti  nereikalingą naštą, kuri trukdo pačiam patirti gyvenimo pilnatvę, džiaugsmą, ramybę. Reikia ugdytis ramybę, tvarkingumą, pasitikėjimą savimi, supratimą ir pakantumą, su visais susitaikyti.

2.        Tinka  praktikuoti lengvus kūno pratimus – ypatingai jogos. Reikėtų pradėti medituoti. Meditacija padeda nusiraminti ir harmonizuoti savo mintis, ko būtent ir reikia žmogui turinčiam aukštą kraujo spaudimą. Nuolatinė jogos bei meditacijos praktika turi ypač ryškų ir teigimą poveikį nervų sistemos stabilizavimui ir pusiausvyros atstatymui. Manoma, kad  skiriant 2 kartus per dieną po 20 min. meditacijai galima  normalizuoti širdies darbą, atsikratyti streso, įveikti aukštą kraujospūdį. Meditacijos metu galima savitaiga  apie sveikatą.

3.        Liaudies medicina pataria vartoti daugiau česnakų, sėmenų aliejų, atsisakyti stimuliuojančių medžiagų: kavos, arbatos, alkoholio. Valgyti daug šviežių vaisių ir daržovių, nes tik šviežias neapdorotas maistas yra tikras energijos šaltinis, o juose esanti ląsteliena, kalis ir magnis – padeda išlaikyti sveikas arterijas. Vengti gyvulinės kilmės riebalų, druskos pertekliaus.

Būtina mesti rūkyti, nes tabako dūmuose esantys junginiai pažeidžia arterijas, o kraujagyslių susitraukimas ypač pavojingas turintiems aukštą kraujospūdį.

Taigi, pagal minėtą Indijos mediciną sveikata yra kur kas daugiau nei tik ligos nebuvimas. Tai darna tarp intelekto, emocijų, kūno, veiksmų, elgesio ir aplinkos. Todėl siekiant įveikti aukšto kraujospūdžio ligą reikia stiprios valios ir užsispyrimo, kad darna tarp intelekto, emocijų, kūno, elgesio ir aplinkos padėtų įveikti visus negalavimus.

Šaltiniai, kuriais buvo remtasi: Autorės asmeninė patirtis; „Praktinė Ajurveda“, Atrėja, 2005; “Tavo kūnas sako: Mylėk save!“, Lise Bourbeau, 2009; “Mylėdamas save tu būsi laimingas“, Louise L.Hay, 1998; ”1001 naminis vaistas“, 2007; “Ajurvedos paslaptys”, Gopi Warrier ir kt.,2001; “Joga”, Šri Ananda, 2006.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *